Jitka Bajzová

Zaručený způsob, jak získat práci snů

4. 04. 2017 7:00:00
Toužíte po jiné práci? Znám zaručený způsob, jak získat práci, po které člověk touží. Každý jej může použít. Málokdo to však udělá.

Odjakživa mě děsila představa, že bych musela dělat práci, která mě nebaví. A tak od první třídy
na základní škole jsem se snažila mít dobré známky, abych si jednou mohla zvolit obor, který budu studovat a poté získala práci, kterou si vyberu.

Moje cílevědomost v této věci se jistě dá označit za nadprůměrnou. Přesto si s údivem a vděčností uvědomuji, že není samozřejmost, že jsem vždy měla práci, která mě bavila. Je to náhoda? Štěstí,
které potká pár vyvolených?

Když nad tím zpětně přemýšlím, pak všem zaměstnáním i povýšením v zaměstnání předcházel stále stejný postup. Vždy, opravdu vždy jsem danou práci dělala nejprve zdarma. Jen tak. Protože mě to bavilo. Nebyla to strategie. Nikdy jsem neměla jistotu, často ani naději, že z toho jednou bude placená práce či povýšení.

Pokud si říkáte: „Dobrá, ale jak dlouho a kolik musím pracovat zdarma, aby se mi to vyplatilo?“ Pak jste to nepochopili... Odměnou je člověku již to, že danou práci může dělat. To, že za ní dostane někdy zaplaceno, je něco navíc.

V této souvislosti si vybavuji dokument o jedné ženě. Za minulého režimu utekla do Austrálie. S pár dalšími pak začali vysílat program v rádiu pro Čechy v exilu. Nikdy to nebylo její zaměstnání. Vždy to dělala ve svém volném čase. Navíc z peněz, které vydělávala v běžném zaměstnání, platila pronájem prostor rádia. Cca po třiceti letech dostala čestný doktorát na Olomoucké univerzitě. Dodnes slyším,
jak to komentuje slovy: „Já bych měla poděkovat. Za to, že jsem to mohla dělat.“

Autor: Jitka Bajzová | karma: 13.21 | přečteno: 555 ×
Poslední články autora